cnt

cnt

next run
cnt

cnt

next run

کلاهبرداری موسسه حرف آخر

 در سال های اخیر که موسسه استاد عبدالرضا منتظری محبوبیت فراوانی کسب کرده است حاشیه هایی در رابطه با کلاهبرداری موسسه حرف آخر به گوش می‌رسد. اما امروز من شایان مامندی به عنوان کسی که دوران دبیرستان از تمامی منابع این موسسه استفاده کرده است و همچنین فردی که ۳ سال در این موسسه مشغول فعالیت است بدون هیچ گونه اغراق و طرفداری از موسسه به صورت کامل تجربیات خودم در رابطه با محصولات موسسه حرف آخر و نقد این موسسه را در اختیار شما قرار خواهم داد و بعد از خواندن این مقاله خودتان می‌توانید تشخیص بدهید که کلاهبرداری موسسه حرف آخر درست است یا نادرست.

۵ دقیقه از وقت ارزشمند خود را به خواندن این مقاله اختصاص دهید و با دید بازتری برای انتخاب منابع آموزشی اقدام کنید. همانگونه که اشاره کردم این مقاله را نه به عنوان مشاور موسسه حرف آخر بلکه به عنوان یک مشاور بی طرف در رابطه با کلاهبرداری موسسه حرف آخر برای شما خواهم نوشت و به صورت صادقانه تمامی موارد مربوط به حرف آخر را با دلیل و استدلال قانع کننده در اختیار شما قرار خواهم داد.

کلاهبرداری موسسه حرف آخر:

موسسه حرف آخر از سال ۱۳۹۰ قعالیت خود را به عنوان تولید کننده منابع آموزشی در زمینه کنکور ایران شروع کرد و توسط عبدالرضا منتظری فعالیت خود را آغاز نمود. این موسسه نو پا سبک جدیدی از آموزش دروس را مبتنی بر استفاده از پویا نمایی آغاز کرد که تا کنون برای استفاده از این روش هیچ اقدامی نشده بود. در زمینه کنکور موسسات متعددی مشغول فعالیت بودند و هستند و امروز تفاوت عمده حرف آخر با سایر موسسات و کلاهبرداری موسسه حرف آخر در سایت مرکزی حرف اخر را کاملا بررسی می‌کنیم که آیا ادعای صحیحی است یا خیر.

استفاده از پویا نمایی یادگیری دروس و مفاهیم را از حالت حفظی خارج می‌کند و به حالت آموزشی مفهومی تبدیل می‌کند. شاید این جمله برای شما مبهم باشد پس با یک مثال مفهوم آن را بیان کنیم.

کمی دلم خواست در این مورد تحقیق کنم ، چون واقعا برایم سوال شده بود که آیا موسسه های کنکوری از قبیل موسسه حرف آخر ، کنکور آسان است ، گاج ، ... کلاه برداری میکنن یا نه .

پس کمی بیایید بریم تو کارشون .

به شخصه بر این باورم که هر معدل بالایی یا رتبه برتری نمیتواند مشاور یا معلم خوبی برای دانش آموزان باشد . پس باید قبول کرد که دلیلی وجود نداره که ما بگیم باید مدیر عامل های این موسسات حتما پروفسور ها یا نخبگان ملی باشند تا بتوانند برایمان تدریس کنند . (واقعا نخبه ها مسئولیتشون تدریسه کنکوره ؟‌ :دی )

با کمی مطالعه منابع کنکوری ذکر شده و زیر ذره بین گرفتن این موسسات و انتشارات به عیوب خیلی کمی میتوان در استراتژی تدریس آنها میتوان رسید ک خوب کسی نمی تواند ادعا کند من روش بی عیب و نقصی سراغ دارم و یا ... پس داشتن عیب های ریز در استراتژی آماده کردن دانش آموزان برای کنکور مسئله ای عادی و روتین است ولی در کلیات من محاسن زیادی در این موسسات دیدم . از قبیل :

در دسترس بودن همیشگی منابع ، بالا بودن کیفیت تولید محصولات ، بالا بودن سطح علمی اساتید و آشنا بودن. با روش های آموزش کنکور و ...

پس کلاهبرداری موسسات کنکوری چه میشود ؟

کلاه برداری اصلی را خود ما میکنیم ، بارها دانش آموزانی را دیده ام که با هزینه کردن بسیار زیاد برای کنکور و موسسات کنکور ، خرید کتابهای کمک درسی ، شرکت در آزمون های مختلف نتیجه مطلوبی را از کنکور نمیگیرند . آیا باید گفت این موسسات کلاه بردارند ؟؟

جواب من به این سوال با قاطعیت : نه !

چرا که با کمی تحقیق و پرس و جو یا دیدن دموهای هر محصول کنکوری از هر انتشاراتی که بصورت رایگان در اختیارتان میگذارند میفهمید که آموزش بصورت نرمال و گاها بصورت فوق العاده حرفه ای تهیه شده و موسسات با هزینه های مختلفی گاها پایین و گاها بالا این ها را در اختیار دانش آموزان قرار میدهند و هرکس مختار است که تهیه محصولات را تهیه کند یا نه

مشکل اصلی از دانش آموزان ماست چرا که پس از خرید و هزینه کردن برای کنکورشان پشتکاری از خود برای استفاده از این امکانات بخرج نمیدهند ، با برنامه ریزی جلو نمیروند و وقت و هزینه خود را هدر میدهند .

اتفاقا ما باید خوشحال باشیم که دسترسی به بهترین منابع و اساتید دیگر به اندازه قبل سخت و دشوار و غیرقابل دسترس نیست .

حال میخواهم به بررسی کوچکی از این موسسات بپردازم :

موسسه حرف آخر

نقاط قوت :

بی نیاز کردن دانش آموز از هر منبع دیگری به دلیل شامل شدن هر نوع منبعی

داشتن مشاور خصوصی هر خریدار محصولات موسسه

ارائه برنامه مطالعاتی توسط مشاور خصوصی دانش آموز بصورت رایگان

کیفیت بالای ویدئو ها

استفاده از روش های انمیشن سازی برای تدریس

سطح بالای اساتید در تدریس و چیرگی بر روش تدریس کنکور

ارائه جزوات همراه با محصولات ویدئویی

تخفیف های مکرر موسسه برای دانش آموزان

آموزش با استفاده از الگو

خرید آسان آنلاین و تلفنی

نقاط ضعف :

تقریبا نقطه ضعفی ندارد

کنکور آسان است

نقاط قوت :

ویدئو های کم حجم

کیفیت بالای دی وی دی های استفاده شده در تکثیر محصولات

استفاده از جزوه های خلاصه

نقاط ضعف :

نداشتن مشاور اختصاصی دانش آموزان

داشتن نام های متعدد موسسه که باعث سردرگمی دانش آموز در پیگیری پس از خرید میشود

کتابهای کمک درسی از قبیل گاج ، نشر الگو و امثالهم

نقاط قوت :

کتاب هایی با بهترین کیفیت ممکن

ارائه بیشمار تست کنکور سراسری و تالیفی

خرید آسان از کتابخانه های هر شهر

نقاط ضعف :

برای تمامی مطالب شامل کنکور باید حجم بالایی از کتابها خریداری شود

هزینه بالا

وزن بالا برای حمل و نقل دانش آموز

برای جمع بندی باید محصولات دیگری از همان انتشارات تهیه شود

آزمون محور ها : قلم چی ، سنجش ، گزینه ۲ ،...

نقاط قوت :

ارائه برنامه مطالعاتی

آزمونهای منظم

داشتن مشاور برای دانش آموزان

نقاط ضعف :

نداشتن منابع آموزشی

سوالات گاها غیر استاندارد

و بازهم این مسئولیت شماست که باید تحقیق کرده و بهترین انتخاب را برای خودتان کنید .

همه شما تجربه تماشای فیلم را دارید. یکی از فیلم های مورد علاقه خود را به یاد بیاورید که چند سال قبل مشاهده کرده اید. نه به صورت کامل ولی تقریبا جزئیات و درون مایه فیلم در ذهن شما مانده است.

حال به کتابی که هفته قبل مطالعه کرده اید فکر کنید. متوجه می‌شوید که حجم گسترده آن را از یاد برده اید یا اصلا همگی تجربه دارید بعد از خارج شدن و اتمام امتحان یک درس چند ساعت که گذشت احساس می‌کنید کل آن درس را از یاد برده اید.دلیل این امر به خاطر حفظ کردن دروس است اما دلیل فراموش نکردن فیلم این است که به صورت شهودی آن را مشاهده کرده اید. حال به این بیندیشید که اگر در یادگیری دروس هم می‌توانستید از شهودی سازی استفاده کنید چقدر یادگیری آسان و ماندگاری مطالب در ذهن افزایش می‌یافت. موسسه حرف آخر برای اولین بار در این مسیر قدم گذاشت و صفر تا صد دروس را به صورت انیمیشین تدریس کرد. اما همه این ها یک طرف ولی کلاهبرداری موسسه حرف اخر و پویا نمایی چه ارتباطی دارند؟پاسخ این سوال را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

در قسمت بالا به پویانمایی در حرف آخر اشاره کردیم و در رابطه با تاثیری که در یادگیری دارد حرف زدیم. اما الان می‌خواهیم بین محتوای حرف آخر و جمله حرف آخر کلاهبردار ارتباط ایجاد کنیم. در قدم اول در رابطه با جمله حرف آخر کلاه بردار که ممکن است اکثر شما شنیده باشید ولی سوال من این است که آیا تا کنون کسی توانسته است ایرادی از محتوای منابع آموزشی یا دی وی دی های حرف آخر ایراد بگیرد؟ مثلا بگوید که که در فلان درس فروشگاه حرف آخر نکته ای وجود دارد که نمی‌توان با آن فلان سوال کنکور را حل کرد؟ اگر فردی چنین ادعایی دارد از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۹۲ با من در ارتباط باشد و در صورتی که سوالی از کنکور بیابد که با الگوهای اساتید حرف آخر نتوان آن را حل کرد از طرف موسسه جایزه دریافت می‌کند. این ادعای بزرگی است اما بخاطر اینکه روی تک تک دروس حرف آخر تسلط دارم به شما تضمین خواهم داد که به هیچ وجه حرف اخر کلاهبردار درست نیست و فقط بخاطر شایعه پراکنی است.

دلیل اینکه موسسه حرف آخر در دو سال برند معتبر و شناخته شده ای شد بخاطر محتوای آن است. بهترین محتوای آموزشی که در هیچ جای ایران مشابه آن وجود ندارد. برای برند شدن یک شرکت یا موسسه به زمانی حدود حداقل ۵ سال لازم است ولی حرف آخر در دو سال به این جایگاه رسید و این نشان دهنده محتوای خوب آموزشی است. افرادی که شایعه حرف اخر کلاهبردار یا کلاهبرداری حرف اخر را در بین دانش آموزان پراکنده می‌کنند بخاطر رقیب بودن حرف آخر با آن هاست. با روی کار آمدن موسسه حرف آخر درامد موسسات بزرگ بسیار کاهش یافت. به یاد داشته باشید که هرگاه یک فرد یا شرکتت یا موسسه ای کوبیده و تخریب شد دلیل این تخریب شدن از دو حالت بیشتر نیست! یا آن موسسه بسیار کلاهبردار است یا آن موسسه بسیار عالی است. اگر حرف آخر کلاهبردار بود حداقل یک نفر می‌توانست از محتوای آموزشی آن ایراد بگیرد اما تا کنون این اتفاق رخ نداده است. در ادامه بازهم بیشتر این موضوع را بررسی می‌کنیم و به شکلی جذاب تر.

جدیدا در رابطه با استاد منتظری هم حرف و حدیث های زیادی شنیده می‌شود. استاد منتظری مدرس ریاضی حرف آخر و همچنین مدیرعامل موسسه حرف اخر است. شاید جمله عبدالرضا منتظری کلاهبردار را نیز شنیده باشید یا اینکه عبدالرضا منتظری مافیای کنکور است. اما بازهم دلیلی برای این جمله و اثبات آن وجود ندارد. جدیدا عده ی زیادی می‌گویند که استاد منتظری با طراحان سوالات کنکور در ارتباط است و سوالات را خریده است. اما منطقی فکر کنید احتمال اینکار وجود دارد؟ تا یک هفته قبل از کنکور اصلا دسترسی به سوالات کنکور غیر ممکن است و از طرفی دی وی دی های حرف اخر اصلا اپدیت نمی‌شود آن وقت به نظر شما امکان دارد سوالات کنکور خریداری شود و در حرف آخر تدریس و بررسی شود که داوطلبان سوالات را داشته باشند؟ پس بازهم به این نتیجه می‌رسیم که استاد منتظری کلاه بردار نیست و همچنین استاد منتظری مافیا کنکور هم نیست. فقط یک مدرس دلسوز و کاربلد است و بیش از ۲۰ سال در زمینه تدریس ریاضی کنکور سابقه دارد. همچنین بهترین محتوای آموزشی را در زمینه کنکور در اختیار داوطلبان می‌گذارد که تا کنون نتایج درخشانی نیز کسب کرده است. در لیست قیمت محصولات حرف آخر می‌توانید این منابع را ببینید.

خب برسیم به پاسخ این سوال که ایا موسسه حرف آخر خوبه؟ یا آخرین دلیل برای اینکه موسسه حرف اخر کلاهبردار است یا نه می‌توان به مدارک معتبر بین الملی از دانشگاه فرانسه و سازمان یونسکو اشاره کرد. این مدارک به دلیل ارائه نسل جدید آموزش در حرف آخر به این برند تعلق گرفته است و حتی در ایران هم در اخبار سراسری شبکه یک و شبکه دو و شبکه خبر از حرف آخر تجلیل شده است. آیا اگر کلاه برداری حرف آخر واقعیت داشت می‌توانست چنین جوایز و مدارکی را از برترین نهاد های جهانی دریافت کند؟

اما به سراغ رتبه های برتر حرف آخر برویم. موسسه حرف آخر در سال ۹۷ حدود ۱۵ رتبه زیر ۱۰۰ و در سال ۹۸ حدود ۳۰ رتبه زیر ۱۰۰ داشت. در حرف اخر محتوای دروس به حدی قوی است که حتی تطابق فراوانی با دروس کنکور داشت و اینجا می‌توان پاسخ سوال حرف اخر خوبه را دریافت کنید. اگر محتوای حرف اخر خوب نبود هیچ وقت نمی‌توانست به این نتایج درخشان برسد در حالی که حرف آخر حتی رتبه تک رقمی نیز داشته است. می‌توانید مقاله مربوط به رتبه های برتر حرف اخر را از همین سایت بخوانید.

عبدالرضا منتظری و دخترش افتخار آفرین شدند

شاید باور این موضوع برای رقیبان حرف آخر اندکی سخت و حتی غیر قابل تحمل باشد اما باید بدانید که عبدالرضا منتظری و دخترش یعنی نازنین منتظری افتخار آفرین شدند. دلیل این افتخار آفرینی هم خانم نازنین منتظری می‌باشد که امسال توانست به مسابقات جهانی فیزیک راه پیدا کند و استاد منتظری به عنوان تنها مدیر انتشارات آموزشی چنین موفقیتی را کسب کرد و فرزندش به مسابقات المپیاد جهانی راه پیدا کرد و اینجاست که این بیت واقعا لایق حرف آخر و خانواده استاد منتظری است ” کار ز عمل براید نه به حرف / ما همه با هم اولیم ” چنین نتیجه ای خود نیز دلیلی بر توانایی موسسه حرف آخر است.

امیدوارم که از خواندن مقاله بالا لذت برده باشید. در این مقاله بدون هیچ اغراق و بزرگ نمایی کامل باهمدیگر حرف زدیم. برای ارتباط با ما در موسسه حرف آخر و دریافت مشاوره از طریق شماره تماس سایت مرکزی حرف آخر 02166041536  با ما در ارتباط باشید.

منبع: 

https://www.gajmarket.com

https://harfeakhar.cc

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.